Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!!
Dat is teleurstellend maar kan natuurlijk altijd weleens voorkomen.
Als het maar niet te vaak voorkomt.
Dan wordt het vervelend.
@broekhua Jammer, dacht misschien helpt het.
Toch maar blijven zeuren bij Sony voor een update!
Je moet maar denken baat het niet, het schaadt ook niet.
In ieder geval bedankt voor het meedenken
Groet Arie
@broekhua graag gedaan. heb hem voor zekerheid toch even een harde reset geven ook met die knoppen achter op de tv. mocht jij wat tips tegen komen wil ik dat ook graag weten.
@broekhua ik ben benieuwd hoe het gaat met je tv. ik had gisteren weer een reboot. wat ik nu aan het proberen ben is via internet kabel aansluiten de tv en wifi uit gezet. ik weet niet of jij mogelijk hebt om de tv via internetkabel te verbinden. heb jij nog last van reboot gehad?
Hallo Rico. Afgelopen 3 weken heb ik geen reboots meer gehad. Echter ik ben juist overgegaan van bedraad Lan naar WiFi. Waarom? Mijn dochter heeft dezelfde TV op WiFi en heeft zelden Reboots.
IP besturing staat weer uit.
Diagnostische gegevens staat eveneens uit.
Echter, 1 zwaluw maakt nog geen Zomer. Afwachten maar.
@broekhua ik ben juist naar bekabeld gegaan om mij verteld is dat kabel wel altijd stabieler is. ik heb ip besturing nu ook uitgelaten fijn dat jij geen tot nu toe geen reboots meer hebt gehad ik heb trouwens wifi ook uitgelaten nu hij via de kabel staat anders pakt hij hem misschien als nog eventueel via wifi. dus ik ben benieuwd wat hij nu doet.
Omdat ik gebruik maak van mijn Shield TV is mijn Internet verbinding eigenlijk helemaal niet meer zo belangrijk.
De klok setting en programma gids worden ge-update, via mijn DVB-C tuner.
Ik zou zelfs helemaal zonder Internet kunnen.
Het enige is de automatische TV update welke nog via Internet wordt aangeboden.
Maar mijn TV krijgt toch geen Updates meer. De ingebouwde Chromecast heeft nog wel Internet verbinding nodig.
@broekhua ok duidelijk. ik gebruik eigenlijk ook mijn Shield tv. maar voor eventuele systeem updates via kabel altijd beter ik snap ook nog een ding niet over die time setting dat je dit ie zelf in kan stellen als je tv volledig op Nederlands staat. ja bij mij gaat alles via de ziggo next box.
Als jij geen gebruik maakt van de DVB-C tuner dan blijf je altijd afhankelijk van je Internet verbinding voor je Time Setting. Deze wordt immers niet via je HDMI poort doorgegeven.
Met de laatste Firmware Update zou het mogelijk zijn om dan eventueel time setting te laten synchroniseren via je Internet verbinding. Ook als je de Taal Nederlands hebt gekozen. Mijn TV staat fixed op timer sync via een Zender.
Ik kan dat niet wijzigen maar mogelijk komt dat doordat ik zenders heb ingesteld gedurende Installatie.