annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony tv 2 tuners, gelijktijdig opnemen en ander kanaal bekijken

profile.country.NL.title
Diego_Br
Nieuw

Sony tv 2 tuners, gelijktijdig opnemen en ander kanaal bekijken

Ik heb recent de Sony Bravia 8 gekocht. Deze tv heeft 2 tuners waarbij ik ervan uit ging dat ik hiermee 1 programma kan opnemen op usb schrijf, en gelijktijdig een ander programma dat wordt uitgezonden kan kijken. Speciaal hiervoor heb ik ook een Quantis 1.4 CAM module aangeschaft. Helaas werkt dit niet. Als ik een programma opneem en een ander programma wil kijken krijg ik de melding "Het geselecteerde kanaal is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd."

Ik heb navraag gedaan bij Quantis en zij geven dit antwoord:

"

Sony certificeert al enkele jaren hun TV's niet meer voor gebruik met CI+ modules. De kans dat Sony dus geschikte software heeft om gelijktijdig een zender te kunnen opnemen en afspelen is nihil. Sony is een goed merk, maar niet de beste keuze als je met CI+ modules wilt werken.

Daarbij komt ook: Al is een TV gecertificeerd voor werking met CI+ modules, dan nog betekent dit niet automatisch dat het merk software in de TV heeft ingebouwd waardoor gelijktijdig opnemen en afspelen mogelijk is. De enige manier om daar achter te komen is door te testen in een winkel, of navraag te doen bij het merk waar je een TV van wilt kopen.

Er is helaas geen lijst van TV's en typenummers beschikbaar die dit ondersteunen.

Dus de CI+ 1.4 module heeft de techniek aan boort om dit te kunnen doen. Het is vervolgens afhankelijk van de TV of je alle functies van de CI+ 1.4 module kan benutten."

Ik heb ook Sony gevraagd om een reactie en zij zeggen dit:

"Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Wij vinden het vervelend om te horen dat u een probleem ondervindt.

We kunnen de functionaliteit van de modulekaart tijdens de opname niet garanderen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."

Graag zou ik Sony willen vragen om hier nog eens goed naar te kijken en de tv compatible te maken met CI+ 1.4.

Zijn er andere Sony TV gebruikers die dit ook willen?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit ligt niet aan de Sony TV, het probleem zit in de CI+ module welke maar 1 TV kanaal kan decoderen.

Tijdens het opnemen is het wel mogelijk om niet gecodeerd kanaal (SD) te kijken, o.a. NPO1,2 en 3 en de andere SD kanalen in de 900 van het digitale Ziggo netwerk.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Diego_Br
Nieuw

Hoi,

De leverancier van de  Quantis 1.4 module zegt dit:

De Quantis CI+ 1.4 TV module is ook geschikt voor 4K Ultra HD en 8K televisies.  Je kunt met de module één programma opnemen en tegelijkertijd een ander programma kijken (mits de TV daarvoor geschikt is)

hier een link naar de product pagina:

https://quantiselectronics.com/quantis/ciplus-module/

Groeten,

Diego