annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

extra draagriem voor de 200-600

profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

extra draagriem voor de 200-600

Een goedemiddag 

Vandaag de 200-600 gekocht. In de verpakking zit een [extra] draagriem bij. Ik dacht eerst dat dit voor mijn camera was maar dat is dus niet zo.

Ik heb de riem aan de bevestigingspunten gemaakt van de lens maar ik vindt dit erg onhandig dragen en fotograveren.

Wat voor meerwaarde zou deze riem moeten hebben en vooral, bij meerwaarde, hoe lang moet deze riem, t.o.v. de draagriem van de camera, zijn

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord[en]

 

Leo

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Het antwoord staat in de gebruiksaanwijzing.

Als de lens aan de camera bevestigd is moet het geheel gedragen worden met de lensriem en niet met de camerariem.

 

profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

Bedankt voor je reactie

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De strap geleverd bij het objectief niet. Geen ervaring mee. Bevestig zelf de camera strap aan het objectief en de camera. Persoonlijk vind ik dit prettigste dragen. 

 

 

200-600.jpg

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

Bedankt voor je tip👍🏻

profile.country.NL.title
baooste
Lid

Sowieso is het geen goed idee om de camera met 200-600 te dragen aan de riem van de camera. Het hele gewicht van de lens hangt dan namelijk aan de vatting. Die kan wel wat hebben, maar er komt echt veel gewicht aan te hangen.

 

Ik maak zelf gebruik van de Carry-Speed camera-strap. Die verbind je met een slimme snelkoppeling aan een mouniting plate die je op de statiefgondel schroeft. Hierdoor hangt de camera met 200-600 mooi in evenwicht (weliswaar op z'n kop, maar dat is juist heel handig om hem snel te kunnen pakken) aan je zij (en niet voor je buik) wat veel comfortabeler is. Bovendien is de strap aan de schouderkant goed gepolsterd waardoor hij heel comfortabel draagt. Met een extra mounting plate onder de camera kan ik hem snel wisselen als ik i.p.v. de 200-600 een andere lens zoals de 24-70 gebruik. Zie ook onderstaande foto.

20210614_113348.jpg