annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-48A9 wel Ziggo CI gecertificeerd?

profile.country.NL.title
RobertXL
Ontdekker

KD-48A9 wel Ziggo CI gecertificeerd?

Ik heb sinds kort een KD-48A9 televisie in huis, maar ik krijg de CI+ module niet aan de praat op dit toestel, hoewel ik het mij bijna niet kan voorstellen vroeg ik mij af of deze TV misschien niet Ziggo gecertificeerd is, waardoor het niet werkt.

Ik heb een Quantis CI+ module met smartcard gekregen van ziggo (die volgens hun ook geactiveerd is), en hoewel ik wel alle kanalen kan vinden, gaat het mis zodra de module erin gestopt wordt (met smartcard), dan krijg ik de melding dat zenders gecodeerd zijn. Terwijl ik daar die module toch voor heb, om dat op te lossen.

Ik vroeg me dus af of meer mensen dit probleem hebben met dit toestel, of dat ik wellicht een niet werkende CI+ module heb gekregen van Ziggo?

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Volgens Ziggo is deze tv niet gecertificeerd.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus

Gr. Hans

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@-hans-  Die lijst van Ziggo klopt voor geen meter, ze lopen meer dan een jaar achter met het bijwerken van die lijst!

Vriend van mij heeft ook de 48A9 en daar werkt de CI+ module wel!

En ook op mijn TV werkt de CI+ module en die staat ook niet in de lijst van Ziggo.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
RobertXL
Ontdekker

Hij heeft de kaart nog nooit gezien, volgens mij. Maar de enige manier dat die module er wellicht nog verder in wil is met een hamer, en daar is mij de tv net even te duur voor. Ik vind wel dat die module ver uitsteekt, maar geen idee wat normaal is bij Sony.

Edit: foto toegevoegd van de module in de tv, dieper als dit krijg ik hem met geen mogelijkheid.

2021-03-3020.15.374682013533688162487.jpg

En ja ik weet dat de smartcard er nu niet in zit. :wink:

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@-hans-  schreef:

Volgens Ziggo is deze tv niet gecertificeerd.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus

Gr. Hans

Als Ziggo een TV certificeerd, dan voldoet het toestel aan de Ziggo eisen. De Sony Bravia's hebben problemen met het Interactieve Digitale TV gedeelte in het fZiggo gebied.

Alle Sony Bravia's werken uitstekend al meer dan 10 jaren i.c.m. de CI+ Module op het Digitale netwerk van Ziggo.

@RobertXL 

Wordt de CI+ module gehuurd of is het zelf aangeschaft?

Probeer de CI+ module eens bij iemand anders in een TV uit.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
RobertXL
Ontdekker

Vorige week een nieuwe CI+ module gekregen van Ziggo nadat de vorige inderdaad defect bleek. Deze heeft tot vrijdag prima gewerkt en nu is het feest alweer voorbij. Hij ziet wederom de CI+ module niet meer, en dit keer is die niet kapot want hij werkt wel in mijn oude tv.

Ik druk module erin en dan krijg ik ook melding dat die ingestoken is,  maar vervolgens ziet de tv de kaart niet, menuregel waar staat "instellingen CA-module" blijft dan ook grijs en niet selecteerbaar.

Iemand nog een idee wat de oorzaak kan zijn?

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Even de TV terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

profile.country.NL.title
RobertXL
Ontdekker

Bedankt voor de tip, al had ik gehoopt op een andere oplossing. Zojuist gedaan en het heeft inderdaad  geholpen, nu hopen dat dit de laatste keer was, dat er problemen waren met die rottige module, ik ben wel een beetje klaar met het steeds weer instellen van de tv.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ja snap ik is vervelend, hier werkt de CI+ Module gelukkig prima.

Hopelijk blijft het bij jou nu ook goed gaan, anders kun je de volgende keer proberen eerst de stekker van de TV een paar minuten uit het stopcontact halen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@RobertXL  schreef:

ik ben wel een beetje klaar met het steeds weer instellen van de tv.

Had je ook al de "Powerreset" uitgevoerd i.p.v. de fabrieksreset?

Hier is trouwens de truc, als de TV uit wordt gezet deze op een FTA-zender te zetten.

Doe ik zelfs als ik een applicatie gaat openen.

De andere truc hier is, na gebruik van een applicatie deze "gedwongen te stoppen".

Ook hier geen enkel probleem met de CI+ modules in beide TV's.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!