Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!!
Jouw TV kan op 2 manieren de juiste tijd ophalen
1e. Via de ingebouwde tuner bv via NPO1 of
2e. Via jouw internet aansluiting.
Dus als je behalve het tv signaal via jou ziggo Next box je tv ook met een coax kabel hebt aangesloten en de zenders hebt ingesteld, dan wordt de tijd via het tunersignaal ingesteld.
Heb je alleen de Nextbox aangesloten dan is de juiste tijdinstelling afhankelijk van je internet aansluiting. Bij sommige Software updates zat een bug waardoor dat niet lukte.
Handmatig de tijd instellen was ook niet mogelijk. Schijnt een Ziggo certificeringseis te zijn. ???.
Een zgn, Workaround hiervoor was om tijdens installatie voor Belgie te kiezen. Daarbij is het handmatig instellen van de tijd wel mogelijk.
Zonder de juiste tijdinstelling werken een aantal ingebouwde Apps in je TV niet. Waaronder Netflix.
Daarom was de Belgie instelling soms nodig.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Op het Ziggo forum is hierover ook veel gecommuniceerd.
Groet, Arie
@HereIsTom dan heb ik misschien geluk gehad met Samsung. wat jij op noemde heb ik daar dus nooit gehad. dus vandaar ik zeg waarschijnlijk terug wil naar Samsung of LG
@broekhua ik maak enkel gebruik van de next box. dus al ik het goed begrijp is dan de datum/tijd afhankelijk van je internet. je hebt het zeker goed uitgelegd. maar om dat ik ook gebruik maak van de externe nvdia shield. heb jij de 4k instelling ook apart aan gezet ivm je shield voor films
Als de verbeter instelling voor de betreffende HDMI ingang bedoelt, de HDR optie, nee die heb ik niet geactiveerd.
In de Shield staat de resolutie standaard op 4k 59,940 Hz (default)
@broekhua ik hoef dat dus ook niet te doen begrijp ik er uit?
dat staat de shield bij mij ook ik zet hem uiteraard wel aan als ik de ps5 heb.
maar wil weten of dit nodig is bij de ps4 ik heb daar de eerste generatie van
Daar kan ik je niet in adviseren.
Hij staat bij mij uit omdat:
1e. Er nog een AV receiver tussen
2e. Ook met HDR waren er in het begin problemen mee. Het verslechterde toen alleen maar.
Later, na een update, heb ik het nooit meer geprobeerd.
Vooral de kleuren beleving zou mooier zijn. Maar ik ben zo al dik tevreden.
@broekhua ik laat die instelling ook maar even uit misschien is dat bij mij ook het probleem maar ik heb alle hdmi porten bezet vandaar mijn sonos beam via optische kabel. ik ben in ieder geval blij dat je me even helpt op deze manier. zou het kunnen dat bepaalde aparaten zoals bijvoorbeeld mijn nintendo switch niet aan kunnen die staat trouwens op hdmi 4 shield en ps4 op 2 en 3 dat is bij mij voor die instelling next staat op hdmi 1
Het enige wat ik weet is dat de Next nog wel eens problemen opleverd met het CEC signaal. Dit signaal zorgt ervoor dat bv je TV mee aangaat als je de Next inschakeld. Als je TV zich soms vreemd gedraagt kan dit een indicatie zijn. Bv het steeds in beeld komen van de HDMI banner of het steeds wegvallen van beeld of geluid.
Ik ben hier regelmatig berichten over tegengekomen op het Ziggo forum.
In een latere versie van de Next zou men dit oplossen. Of dit gebeurt is weet ik niet. Een mogelijke oplossing hiervoor zou een CEC blokker kunnen zijn tussen je HDMI kabel en HDMI poort. Hierbij wordt het controle signaal onderbroken. (Pin13 dacht ik)
@broekhua ik heb toevallig zo'n cec blokker liggen dus ik zou het zeker kunnen proberen. ik laat zeker even die indeling uit. ook om even te testen natuurlijk en de cec killer ga ik er ook nog zeker testen ik weet inderdaad ook dat next box problemen kan veroorzaken maar zou dit het echt zijn ? zou toch best bizar zijn maar ik vraag me wel af waarom mijn arc niet helemaal lekker werkt als ik mijn sonos via hdmi zou aansluiten dat blij ik toch een stuk apart verhaal vinden.
@broekhua nog een vraagje heb je de receiver ook zo ingesteld bij je geluids instellingen dat hij voorang krijg dat hij als externe boxen werkt ?