Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!!
Mijn TV is verbonden met LAN. Dat is bekabeld. Wifi heet Wlan.
Ik zou echt niet weten of het gebruik van VPN op je PC er iets mee te maken kan hebben. Het is misschien wel mogelijk dat indien je TV geen verbinding met Sony of Google kan krijgen, je TV daardoor in een soort lockup terecht komt. Maar dat is gissen.
Probeer het eens zonder Internet verbinding of schakel je privacy voorwaarden eens uit. En doe dat ook eens voor de automatische Software download.
Succes.
@broekhua ik heb hem ook toch even weer met wifi verbonden. om te kijken wat hij inderdaad doet met automatische download voor updates uitgezet je hebt me nieuwsgierig gemaakt. ik hou je op de hoogte
@broekhua ik wil je nog laten weten dat ik de cec killer er trouwens tussen uitgehaald heb. wat ik nu ook gedaan heb. is via adb debugging misschien heb je daar wel eens van gehoord ? ook even bloatware van android tv verwijdert. misschien helpt dat ook dat er te veel bloatware voor geinstalleerd staat door Sony ik heb bijvoorbeeld Samba tv verwijdert en Sony select volledig verwijdert. moet zeggen wordt hij wel een stukje sneller door. geen zorgen trouwens als je de tv opnieuw herinstalleerd dan komen die apps gewoon weer terug. zo dat hier ook mee te maken kunnen hebben met bloatware ?
Ik kan je daar helaas geen advies in geven.
Wel de vraag waarom je de CEC blokker nu weer verwijdert hebt
En wat heb je inmiddels gedaan met je privacy instellingen.
Kun je bereiken via Help, Privacyinstelling.
Ik heb alleen de Sony Smart TV-services laten staan.
Gr, Arie
Blader helemaal naar beneden en je krijgt een menu waar je wat vinkjes kan weghalen.
@broekhua waarom ik de cec blokker heb verwijdert is dat het niet werkt om ik toch die reboot kreeg. of adviseer jij hem er toch even tussen te houden. Privacy instellingen staan uit en de automatische updates systeem updates staan ook uit die doe ik altijd via de Sony pagina binnen halen op usb zetten om dat het stabieler voor de installatie is dan via de wifi vind ik dan. ook Sony smart service staat uit bij mij
Duidelijk. Hou er rekening mee dat er meerdere oorzaken verantwoordelijk kunnen zijn.
Daarom is het verstandig zoveel mogelijke opties uit te schakelen en zodra alles stabiel is deze pas een voor een weer inschakelen totdat het probleem terug keert. Wat ook belangrijk is om na een Software update opnieuw een Factory reset uit te voeren.
@broekhua dat doe ik altijd na een systeem update Factory reset uitvoeren om ook daarvan eventuele fouten er uit te halen. klopt inderdaad wat je zegt zoveel mogelijk uitschakelen. ook voor geinstalleerde apps van Sony die ik niet nodig heb. Maar wat zou jij doen cec killer er tussen of nu er uit laten?
Ik zou hem voorlopig even tussen laten zitten.
Je hebt hem alleen nodig als je met de afstandbediening van je Next eveneens de TV wilt bedienen zoals aan en uitzetten of volume control.
@broekhua bedankt voor het advies voor zover, ik ga hem er tussen zetten ik bedien trouwens mijn soundbar vollume bijvoorbeeld gewoon met de next afstand bediening ook al zit de cec killer er tussen dat blijft gewoon werken. ik hou je nogmaals op de hoogte hoe het gaat.
Er zijn 2 manieren waarop je volume regeling van je Next afstandbediening kan reageren op je TV of Soundbar.
a. via de CEC signalen via je HDMI kabel tussen Next en TV
b. via een programmeerbare afstandbediening welke werkt via infra rood signalen of radio frequentie signalen.
Als deze bij jou werkt via de HDMI kabel waar je CEC blokker tussen zit, dan duidt dat erop dat jouw CEC blokker niet werkt.