annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65S9005B

sodeiker
Ontdekker

KD-65S9005B

Ik heb een Iomega netwerkschijf, welke ook als mediaserver wordt herkend door de tv. Echter de videobestanden die hier op staan worden niet zichtbaar. Betreft diverse formaten zoals .mkv, .mp4, .avi etc.
Muziek en fotobestanden worden wel herkend, maar heel erg traag en onoverzichtelijk.

Wat kan de oorzaak zijn dat ik de videobestanden niet zie en hoe krijg ik de wel zichtbare bestanden overzichtelijk?

Alvast bedankt,
Raymond

Tags (1)
18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Raymond, 

De bestanden op de schijf worden niet herkend, omdat die alleen ondersteund worden via een media server of DLNA server. 
Ik neem aan dat dit geen feature is van jouw netwerk schijf. 

Hoe je het wel werkend krijgt is door dergelijke software te draaien op een computer. Dit kan bijvoorbeeld de Plex server zijn of de PS3 media server. Er zijn meerdere mogelijkheden beschikbaar. 
Wat ook kan is de schijf direct in de TV pluggen. Nadeel is dat niet alle filmbestanden dan werken. 

sodeiker
Ontdekker

Vince,

Hartelijk dank voor je reactie. Mijn netwerkschijf heeft wel de functionaliteit van DLNA server en deze staat ook aan. Ik kan de files benaderen via de Apple TV en PS3, maar helaas niet via de tv.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De TV is inderdaad iets kieskeuriger als het aankomt op DLNA servers. 
Welke DLNA functionaliteit heeft je netwerkschijf precies? 

sodeiker
Ontdekker

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik zet alleen een knop aan bij folder management van de schijf, waarbij de volgende opmerking staat:

DLNA—Enables/Disables the DLNA (Digital Living Network Alliance) media server for this shared folder.

RJansen61
Ontdekker

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem denk ik.

Ik heb een readyNas NV+ en op mijn philips kon ik mooi miijn mappen uitlezen/streamen op/naar mijn tv.

Ik heb sinds gisteren een Sony 65KDS9005. De TV ziet mijn nas, hij leest al mijn files 'stuk voor stuk uit' en dat duurt heeeeeeeeel lang echter mijn mappen zoals ik ze op een verkenner manier heb geplaatst op mijn nas komen niet te voorschijn op mijn tv en! dit vind ik NIET fijn!

Ik wil graag een map aanklikken en een film gaan bekijken. Nas is DLNA gecertificeerd.

Sony Help!

Roy

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik ben bang dat de TV het niet goed kan uitlezen. 

Ik gebruik zelf Plex of PS3 media server op mijn NAS. Software die de films goed compatibel maakt en streamt. 

sodeiker
Ontdekker

Bedankt voor de feedback, was hier al bang voor.

Van het Sony support team krijg ik de volgende feeeback, waar ik echt niks aan heb:

"Uit uw e-mail begrijp ik dat bepaalde codecs niet afgespeeld kunnen worden via het DLNA netwerk op uw Iomega netwerkschijf.

De DLNA codec lijst vindt u via de volgende link.

http://pdf.crse.com/manuals/14HC098111/NL/codeclist.html#5

We kunnen helaas alleen garanderen dat het dlna netwerk goed werkt in combinatie met andere Sony apparatuur."

Ik ben er zelf achter gekomen dat via de iPad app TV SideView het wel mogelijk is om videobestanden op te starten en af te spelen via de tv. De foto's doen het dan echter weer niet...

Al met al een hoop gedoe, wat je toch niet zou verwachten bij zo'n tv.

RJansen61
Ontdekker

Dag Vinc_E,

Dank voor je feedback.

Plex server heb ik gelezen en ook gedownload maar hoe krijg ik die in mijn NAS als mediaspeler. Als software kan ik het in een map zetten maar ik zie in mijn 'NAS config' niet de ruimte om een server op te voeren. Weet jij toevallig hoe dat gaat?

Roy

RJansen61
Ontdekker

Hai Sodeiker, ben ik met je eens. Ik had ook gedacht dat het allemaal vanzelfsprekend zou zijn op zo'n tv vooral als je de codecs aanhoud die de tv aankan. De software lijkt me niet sterk en conseguent lijkt het.

Blijven zoeken naar wat het beste lijkt.

Roy