Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds kort de Sony Bravia Oled KD-48A9
Bij het starten van de Netflixserie "Serpent" verschijnt boven en beneden in het beeld een smalle zwarte balk.
Deze balk is er niet als het beeld stil staat.
De instelling "wide screen auto" staat aan.
Is hier een oplossing voor.
Opa Hans
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi Opa Hans,
Welkom op het Sony forum!
Ik ga het even intern voor je na vragen, misschien hebben onze experts in de tussentijd een oplossing voor je!
Met vriendelijke groet,
Noa
Hi Opa Hans,
Ik heb onze interne expert gesproken, hij vertelde mij dat dit komt omdat deze serie niet in de 16:9 beeldverhouding is geschoten, maar in bijvoorbeeld 18:9 of 21:9. En in dat soort situaties zul je altijd de zwarte balken tijdens het afspelen te zien krijgen. Die balk kun je niet weg krijgen. (dan zouden we namelijk het beeld moeten gaan uitvergroten en dan gaan er aan de beide zijkanten delen verloren en dat staat Netflix niet toe). Je kunt namelijk tijdens het afspelen van de Netflix niet de beeldmodus aanpassen.
Hopelijk beantwoord dit je vraag!
Met vriendelijke groet,
Noa
Hi Opa Hans,
Ik heb onze interne expert gesproken, hij vertelde mij dat dit komt omdat deze serie niet in de 16:9 beeldverhouding is geschoten, maar in bijvoorbeeld 18:9 of 21:9. En in dat soort situaties zul je altijd de zwarte balken tijdens het afspelen te zien krijgen. Die balk kun je niet weg krijgen. (dan zouden we namelijk het beeld moeten gaan uitvergroten en dan gaan er aan de beide zijkanten delen verloren en dat staat Netflix niet toe). Je kunt namelijk tijdens het afspelen van de Netflix niet de beeldmodus aanpassen.
Hopelijk beantwoord dit je vraag!
Met vriendelijke groet,
Noa